سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

سیمان

بازار متریال بزرگ ترین وب سایت فروش آنلاین مصالح و تجهیزات ساختمانی است.

سیمان

۶۸ بازديد

سیمان

 کلمه سیمان که یکی از قدیمی ترین مصالح مورد استفاده استفاده در ساختمان سازی است و به هر ماده ای چسبنده اطلاق می شود که با کمک آن می توان مواد دیگر را بهم چسباند و مقاومت ماده نهایی را بالا برد.سیمان از ترکیب سیلیس ، رس ، مصالح آهکی و اکسید های معدنی است که در دمای بین 1400 تا 1500 درجه سانتیگراد ساخته می شود .
برای اولین بار سیمان 27 سال قبل از میلاد مسیح در شهر رم مورد استفاده قرار گرفت که با توجه به بازده مناسب از آن به بعد تبدیل به عضو جدایی ناپذیر ساختمان سازی شده است. شاید شما کلمه سیمان پرتلند برای شما آشنا به نظر برسد دلیل نام گذاری این نوع سیمان شباهت رنگی سیمان با سواحل شهر پرتلند انگلستان است.به طور کلی سیمان ها عضو جدایی نا پذیر بتن هستند که از هرد آنها در صنعت ساختمان به طور مستمر استفاده می شود.

سیمان

 

تاریخ دقیقی برای اولین ورود سیمان این ماده ارزشمند به ایران وجود ندارد ولی به طور قطع این کالای اساسی توسط خارجیان وارد شده است که اغلب برای تولید مکان های خاص خود همچون کلیسا ، پل های ارتباطی و...از آن استفاده می کردند. 
هر چند که سیمان ماده ای به نسبت ارزان و کاربردی بود اما واردات سیمان به ایران دیگر پاسخگوی نیاز مردم نبود و قیمت ها رو به فزونی بود از این رو دانشمندان بومی با کمک فناوری های روز دنیا و مواد اولیه بی شمار در ایران رو به تولید ملی این کالای اصلی کردند.اولین کارخانه سیمان نیز در سال 1310 با ظرفیت 100 تن طی دو سال ساخته شد و امروزه با افزایش نیاز مردم شرکت های زیادی وجود دارند که به تولید این ماده ضروری می پردازند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.