سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

سیمان سفید

بازار متریال بزرگ ترین وب سایت فروش آنلاین مصالح و تجهیزات ساختمانی است.

سیمان سفید

۳۷ بازديد

سیمان سفید

 شاید کلمه سیمان سفید را بار ها شنیده باشید و به گوش همه آشنا باشد اما بد نیست بدانیم دلیل نام گذاری این نوع خاص از سیمان به سیمان سفید چیست؟
سیمان سفید به ترکیبی از سیمان پرتلند معمولی بدون اکسید آهن اطلاق می شود که از تیره شدن رنگ سیمان جلوگیری می کند ، اما برای تولید و استفاده تجاری از این نوع سیمان نمی توانیم از خاک رس در ترکیب آن استفاده کنیم به این دلیل میزان هزینه های ساختمان سازی بالا می رود که برای افراد نا خوشایند است پس برای سرشکن کردن قیمت هت در همان مواد اولیه از کلرور کلسیم استفاده می شود که هنگام قرار دادن در کوره گاز کلر می پرد و سیمان به رنگ سفید باقی می ماند.

سیمان سفید

 

به طور استاندارد در سیمان سفید نباید بیشتر از 0.02 درصد وزن سیمان اکسید آهن وجو داشته باشد تا ماده بدست آمده تبدیل به سیمان سفید شود و به سیمان تیره تبدیل نشود به این علت است که برای تولید این نوع سیمان می توان تا 8 درصد وزن سیمان سفید از کلرور کلسیم استفاده کرد .
بعد از بوجود آوردن این ترکیب سپس کلینر (در تولید سیمان به ذره های گرما دیده که قطرشان بین 3 تا 3.5 میلی متر باشد اطلاق می شود) سیمان سفید با گچ آسیاب می کنند تا سیمان سفید بدست آید.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.